Rasai PERBEZAAN Pada Tubuh Badan Dengan Menekan Titik Di Dahi Selama 45 Saat. Boleh Cuba...

Anda sering berasa sakit di bahagian kepala hingga menjejaskan kerja seharian anda. Kebiasaannya untuk menghilangkan sakit kepala selalunya ramai yang akan mengambil ubat daripada doktor . Walaupun ianya cepat melegakan sakit kepala, tetapi sakit itu akan datang kembali.
Sakit kepala berpunca dari persekitaran mahupun gaya hidup kita. Mungkin juga kita mengalami migrain yang kerap ataupun resdung yang boleh menjadi punca kekerapan sakit kepala tidak mengira masa.

Selain daripada pengambilan ubat-ubatan tidak kira ubat dari doktor mahupun cara tradisional sebenarnya ada cara pencegahan yang boleh kita cuba dan jangan tak percaya cara ni terlalu mudah cuma perlu dilakukan secara rutin sahaja.


Jadi di sini kami nak kongsi dengan anda semua cara semulajadi untuk mengatasi masalah sakit kepala tanpa perlu mengambil ubatan moden. Caranya anda hanya perlu menekan titik di dahi selama 45 saat setiap hari dan rasakan manfaatnya pada tubuh badan anda.
Dari artikel scoopwhoop.com, titik yang dikenali sebagai energi vital ataupun chi ini mengalir melalui 12 meridian utama dalam tubuh badan yang menghubungkan organ tertentu sehingga menjadikan sistem pengaliran darah di seluruh tubuh badan berjalan dengan sangat lancar.
Manfaat dari teknik ini ialah ketegangan otot akan berkurang serta  membaiki pengaliran darah dan merangsang zat kimia dalam otak yang dikenali sebagai “endorphine”, iaitu zat yang mampu menghilangkan stress.
Malah teknik ini dapat menjadikan anda berasa tenang, meningkatkan daya ingatan, mengurangi stress, sakit kepala,mata dan juga insomnia.
Menekan titik pada dahi juga dapat memperbaiki keseimbangan spiritual dan emosional. Terapi ini sangat sesuai untuk anda yang  selalu berdepan dengan stress.
Sumber dari Scoopwhoop.com
loading...

Comments

Popular posts from this blog

Berapa Lama Daging Atau Ayam Boleh Digunakan Selepas Dinyahbeku Tanpa Menghilangkan Zatnya?

Wanita WAJIB Tahu..Tanda Kanser Rahim Bila Keputihan Berwarna Coklat , Bercampur Darah!!

Tip Membeli Tayar Supaya Tidak Tertipu Dan Membahayakan Nyawa Anda