Dr. P Ramasamy Gagal Patuhi Syarat Cabar Dr Zakir Naik Untuk Berdebat

Dr. P Ramasamy Gagal Patuhi Syarat Cabar Dr Zakir Naik Untuk Berdebat

Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang Dr P Ramasamy menolak tawaran untuk tiket kapal terbang percuma dan tempat duduk khas untuk ceramah ulama Islam terkemuka Dr Zakir Naik di Kuala Lumpur hujung minggu ini.

Ramasamy berkata beliau tidak dapat menghadiri ceramah yang dijadualkan kerana dia sudah mempunyai program lain yang idak dapat dibatalkan tetapi sebaliknya membuat tawaran sendiri untuk mencabar pendakwah yang berpangkalan di Mumbai dalam perdebatan mengenai perbandingan agama.

Timbalan Setiausaha Agung DAP, kata Dr Naik boleh menjadi seorang doktor perubatan tetapi "beliau tidak mempunyai fikiran yang analisis".

Ramasamy berkata dia sentiasa mempertahankan hak kebebasan bersuara tetapi beliau juga percaya bahawa tidak ada kebebasan mutlak bersuara.

"Kebebasan bersuara tidak memberi peruntukan kepada serangan yang tidak munasabah terhadap agama-agama lain," katanya.

Dr. P Ramasamy Gagal Patuhi Syarat Cabar Dr Zakir Naik Untuk Berdebat


Kelmarin, Ramasamy melabel Dr Naik sebagai "syaitan" di laman Facebook beliau kini dipadam. Beliau kemudian mengeluarkan kenyataan meminta maaf kerana menggunakan perkataan "syaitan" dan menegaskan bahawa beliau tidak bermaksud untuk menghina Islam atau orang Islam.

Berikutan itu, menerusi laman facebook Firdaus Wong Wai Hung menjelaskan syarat yang perlu ada kepada sesiapa jua yang berniat untuk berdebat dengan Dr. Zakir Naik. 

Dr. P Ramasamy Gagal Patuhi Syarat Cabar Dr Zakir Naik Untuk Berdebat


Kami merasa dukacita kerana Prof Dr. Ramasamy menolak jemputan & tajaan tiket kapalterbang dari kami kerana beliau ada komitmen lain. Berkenaan dengan cabarannya kepada Dr. Zakir Naik untuk berdebat dengan beliau, sebagai makluman kepada Prof. Dr. Ramasamy dan sesiapa jua yang berniat untuk berdebat dengan Dr. Zakir Naik, saya inginkan kongsikan sedikit maklumat kepada anda. 
Untuk berdebat dengan Dr. Zakir Naik adalah mudah sahaja prosedurnya iaitu, mana-mana pihak yang ingin berdebat dengannya mestilah memenuhi SATU sahaja syarat iaitu ceramah agama individu tersebut mestilah mampu menarik 10,000 penonton. Ceramah agama tersebut adalah ceramah agama secara individu dan bukannya forum, konvensyen mahupun seminar. 
Jikalau individu tersebut memenuhi syarat tersebut, maka dia telah layak untuk berdebat dengan Dr. Zakir Naik. Malahan Dr. Zakir Naik pernah berkata kepada kami beliau akan menanggung segala kos untuk penganjuran debatnya termasuklah sewa venue yang boleh memuatkan sekurang-kurangnya 10,000 penonton, set pentas, kos pengangkutan serta penginapan 40 krew PeaceTV yang akan hadir membuat rakaman. 
Mengapa diadakan SYARAT ini? PeaceTV ditonton oleh tidak kurang dari 100 juta penonton di seluruh dunia dan Dr. Zakir Naik tidak mahu sesiapa mengambil kesempatan populariti PeaceTV untuk mencari publisiti. PeaceTV mahu memastikan hanya mereka yang layak sahaja muncul di dalam PeaceTV. Harap maklum...

Dr. P Ramasamy Gagal Patuhi Syarat Cabar Dr Zakir Naik Untuk Berdebat


Comments

Popular posts from this blog

Berapa Lama Daging Atau Ayam Boleh Digunakan Selepas Dinyahbeku Tanpa Menghilangkan Zatnya?

Tip Membeli Tayar Supaya Tidak Tertipu Dan Membahayakan Nyawa Anda

Wanita WAJIB Tahu..Tanda Kanser Rahim Bila Keputihan Berwarna Coklat , Bercampur Darah!!