Kejam! Kisah Sebenar Kenapa Pasangan Melayu Tidak Membayar Sewa Rumah

Makcik dan pakcik saya di Johor Bahru telah menyewakan sebuah rumah kepada sepasang suami isteri. Tetapi beberapa bulan kebelakangan ini, duit sewa rumah tertunggak.

Hari ini, pakcik saya telah pergi ke rumah sewa mereka untuk bertanyakan keadaan penyewa. Manalah tahu, mungkin mereka ada masalah sehingga tidak dapat membayar sewa.

Sampai saja di depan pintu, pakcik saya memanggil penyewa dari luar. Pintu rumah diketuk berkali-kali, namun tidak berjawab.


Rumah Sewa Johor Bahru, rumah sewa, properties Johor Bahru, Johor


Jiran di depan rumah memberitahu bahawa rumah itu sudah lama tiada penghuni.

Apabila pakcik saya membuka pintu, astaghfirullahalazim. Hampir terduduk pakcik saya melihat keadaan di dalam rumah itu.

‘Astaghfirullahalazim, jahanam rumah sewa aku, penuh satu rumah sampah!’

Itulah rumah pertama pakcik dan makcik saya beli selepas mereka berkahwin pada 26 tahun yang lalu. 

Rumah yang dibayar dengan titik peluh mereka bekerja. Itu juga adalah rumah dimana sepupu saya membesar. Sampai hati sungguh pasangan yang tidak bertanggungjawab itu.




Pengajaran untuk semua, kalau sewakan rumah, buat cara di barat. Ada perjanjian legal, ada dokumen penyewa yang lengkap, ada guarantor dan nyatakan pemilik rumah ada hak untuk buat pemeriksaan.

Kepada pasangan berkenaan, perbuatan khianat anda mungkin tidak dibalas di dunia tetapi ingat, doa-doa orang yang anda aniaya itu pasti didengar Allah dan kami yakin balasan Allah itu pasti. Mohon viralkan dan nama penyewanya ialah Mardiah Sitam. 

Sumber : Ahmad Dhani Issarezal

Comments

Popular posts from this blog

Berapa Lama Daging Atau Ayam Boleh Digunakan Selepas Dinyahbeku Tanpa Menghilangkan Zatnya?

Wanita WAJIB Tahu..Tanda Kanser Rahim Bila Keputihan Berwarna Coklat , Bercampur Darah!!

Tip Membeli Tayar Supaya Tidak Tertipu Dan Membahayakan Nyawa Anda