Kakak Hampir Koma Akibat Ditindih Adik ‘Bambam’, Ibu Rayu Jangan Kecam 'Bambam' !

Bagi mereka yang ada adik beradik yang jarak umur tidak jauh, bergurau senda sampai tahap bergaduh sungguh-sungguh itu sudah kebiasaan. Percaya atau tidak ada tahap yang baling pinggan atau cawan ke kepala adik beradik lain sampai berdarah-darah lepas tu mula lah menyesal. Namun di zaman kita kecil perkara sebegini tidak dapat kita kongsikan sama ada sebagai pengajaran atau untuk dimaklumkan pada pihak tertentu. 
Lumrah zaman kecil kita memang tidak lari dari asyik rasa mahu bermain dan berseronok. Lebih lebih lagi bersama adik beradik sendiri. Tambah pula yang mana mempunyai adik beradik ramai dan umur pun lebih kurang. Masa tu lah nak main ‘wrestling’ lah, gustilah dan macam macam lagi. Betul tak?
Namun, disebalik gurau senda adik beradik, sebenarnya pemantauan ibu bapa sangatlah penting. Seperti yang dinasihatkan wanita ini. Anaknya hampir koma akibat bergurau dengan adiknya. Hmm harap ibu bapa diluar sana dapat ambil pengajaran dari kisah ini.

Perlu dingatkan perkongsian ini bukan untuk menyalahkan mana-mana pihak sama ada ibu bapa atau pun anak itu sendiri. Budak-budak mereka memang tidak tahu tahap-tahap bermain atau bergurau selagi masih ada gelak tawa mereka akan terus bermain selagi tiada yang menangis. Betul tak?
Adik tindih kakak main gurau gurau

sawan1


Bunyi jantung macam lembu kene sembelih

sawan2
Sumber:  Nor Farra Farihan
Ibu Raya Netizen Jangan Kecam Bambam!
Tiada ibu bapa yang inginkan perkara begini berlaku pada anak mereka, malahan perkongsian ini untuk mengelakkan salah faham orang lain memandangkan Puan Nor Farra Farihan seorang peniaga online. Anak perempuan beliau Alhamdulillah sudah sihat seperti sedia kala. Semua ibu bapa tidak sempurna pasti ada kekurangannya. Jadikan perkongsian ini sebagai pengajaran dan bukan tempat untuk kita melepaskan kritikan. 

Bagi pihak sempoi media kami mendoakan keluarga ini dimurahkan rezeki dan anak-anak sentiasa sihat dan gembira.
loading...
 

0 comment... add one now