Perkongsian Dengan Hanya Campuran Bahan Bahan Ini Sangat Berkesan Dalam Turunkan Berat Badan! Cuma Perlu Rajin Ke Dapur Je...


Petua ini dikongsikan oleh seorang wanita mendakwa campuran bahan bahan ini mampu menurunkan berat badan dengan berkesan sekali. Tanpa bahan kimia hanya buah dan sayuran sahaja. Jom cuba!

Bahan bahannya (untuk stok 3 hari):


2 biji green apple
2 biji medium-sized carrot
1 biji navel orange (besar) atau 2 biji limau sunkist
2 inci halia
2 cawan air sejuk

Cara caranya ialah:

Kisar semua, takyah tapis sebab dah halus. Dan hampas tu sumber fiber, buat kita kenyang lama sikit. Tambah gula/madu. Gula jangan banyak tau. Madu takpe banyak, tapi guna madu asli je.

Aturannya:

Minum setiap pagi, sebelum sarapan. Kalau ada gastrik, alas dulu perut dengan makanan ringan seperti roti atau biskut. Lepas minum jus, rehatkan perut, biar proses detox dan pengkurusan berjalan. Cuba untuk 14 hari.

Persoalan:

1. Pregnant dan BF boleh minum?

Boleh. Bagus sangat untuk baby. Dapat best nutrients dan vitamin buah-buah.

2. Pantang boleh minum?

Yes, boleh. Jangan bubuh green apple. Bisa. Guna carrot, halia dan orange saja. Nak jadi cinderella ke mak lampir? Pilih. 

3. Kata boleh minum 3x. Camne tu?

Baik adik, kakak, makcik. Dengan jumlah bahan dan 2 gelas air tu, jus dapat 1 jug kecik. Sehari segelas je minum. Lebihan simpan peti. Jangan letak luar. Nanti rosak. Nak kurus sebab jus ke sebab cirit birit? Pilih. 

4. Berapa kg boleh terbakar? Kenapa 14 hari challenge?

First, bergantung pada umur dan tahap metabolisma badan. Makin kita berumur, makin slow proses pembakaran lemak. Halia membantu tingkatkan tahap metabolisma badan. Jadi lemak cepat terbakar. Apple hijau pun boleh pecahkan lemak. 14 hari challenge untuk mudahkan kita yang baru nak start. Just nice untuk kekalkan konsistensi dan motivasi. Boleh monitor juga berapa kg turun, setiap 7 hari.Boleh tak jangan belasah nasi lemak 2 pinggan lepas minum jus kurus?

Sumber: Mastura Rashid
loading...

Comments

Popular posts from this blog

Berapa Lama Daging Atau Ayam Boleh Digunakan Selepas Dinyahbeku Tanpa Menghilangkan Zatnya?

Wanita WAJIB Tahu..Tanda Kanser Rahim Bila Keputihan Berwarna Coklat , Bercampur Darah!!

Tip Membeli Tayar Supaya Tidak Tertipu Dan Membahayakan Nyawa Anda