Subhanallah!! Inilah Kisah Taki Takazawa, Mantan Gangster Yakuza yang Kini Menjadi Imam Di Jepun


Seorang mualaf dari Jepun bernama Taki Takazawa  ini merupakan bekas tukang tato yakuza di Jepun.  Yakuza  (やくざ atau ヤクザ) atau gokudō (極道) adalah nama dari sindiket  organisasi di Jepun. Organisasi ini sering juga disebut mafia Jepun. Lelaki yang tadinya penuh tato di tubuhnya telah melewati proses menjadi lebih baik ketika masuk ke agama Islam. 



Sebelum ini Takazawa bangga dengan gaya rambut dan selalu menggunakan baju  lengan pendek sambil mempamerkan tatonya. Islam telah mengubah hidupnya menjadi lebih baik. Gaya rambutnya di ubah menjadi pendek dan sekarang  ditutupi dengan serban. Semua tato masih ada tetapi ditutupi oleh baju lengan panjang .

Dia mengenali Islam secara tidak sengaja di wilayah Shibuya. Takazawa melihat seseorang dengan kulit dan janggut putih. Orang itu juga mengenakan baju dan serban warna putih. “Orang itu memberikan sebuah kertas dan menyuruh saya membaca kalimat tertera bersama dia,” ujarnya seperti dilaporkan oleh laman web islamicmovement.org. 

Setelah mengucapkan dua kalimat syahadat Takazawa mengubah namanya menjadi Sheikh Abdullah Taqy Takazawa. Takazawa sebelum masuk agama Islam telah mempelajari berbagai agama.

Akhirnya Takazawa menemukan jati dirinya setelah masuk agama Islam. Setelah menjadi mualaf Takazawa melakukan dakwahnya. Takazawa melakukan haji di Makkah atas undangan dari pemerintah Arab Saudi  pada tahun 2008. Lalu Takazawa melanjutkan pelajarannya di Arab.  

Ketika belajar Takazawa berdakwah tentang agama Islam dan menerima biasiswa.Setelah pelajarannya di Arab, Takazawa diangkat menjadi Imam di sebuah masjid di daerah Kabukicho,Tokyo. Nama Takazawa menjadi terkenal dan dia menjadi seorang di antara lima imam Masjid besar di Jepun. 
loading...

Comments

Popular posts from this blog

Berapa Lama Daging Atau Ayam Boleh Digunakan Selepas Dinyahbeku Tanpa Menghilangkan Zatnya?

Wanita WAJIB Tahu..Tanda Kanser Rahim Bila Keputihan Berwarna Coklat , Bercampur Darah!!

Tip Membeli Tayar Supaya Tidak Tertipu Dan Membahayakan Nyawa Anda