Suami Selalu CURANG. Ini Syarat PELIK Isteri Utk MEMAAFKAN Yg Buat Ramai TERKEJUT !!!

loading...
Suami Selalu CURANG. Ini Syarat PELIK Isteri Utk MEMAAFKAN Yg Buat Ramai TERKEJUT !!! | Assalamualaikum wbt KRT. hidekan nama ye. Saya nak share sesuatu yang mungkin boleh bagi pengajaran pada isteri dan suami di luar sana. Saya dah berkahwin 5 tahun dan dikurniakan anak berusia 4 tahun.

Dipendekkan cerita, suami saya ni ada rupa segak la jugak. Dah banyak kali dia curang dengan saya sampai satu tahap saya dah tak tahan sebab kantoi dia bawa janda balik rumah. Janda tu mengaku yang dia dah buat macam².
Sekadar Gambar Hiasan.
Sebelum ni bila kantoi saya cuma marah, saya tampar dan keluarkan kata² kesat pada suami, tapi masa tu la saya tak tahan dan bawa lari anak.

Saya marah saya benci, tapi dalam masa yang sama saya rindu sebab suami seorang yang baik tak pernah pukul saya dan anak. Saya pernah pergi pejabat agama mintak borang fasakh. Saya tulis dan simpan kemas² sebab hati masih tak sanggup. Saya berdoa mohon pada Allah tunjukkan jalan.
Lastly, saya balik rumah saya terfikir. Suami dalam keadaan yang masih memujuk dan saya pulak dalam keadaan yang masih merajuk. Ni la masanya nak ubahkan suami saya. Saya letakkan syarat pada dia. kalau nak saya dan anak semula. ikut syarat yang saya bagi.
Saya suruh dia solat penuh 5 waktu, jadi imam saya, hari² kena pergi surau dengar tazkirah. Saya ajar dia mengaji, buang seluar pendek, ajar dia masak, ajak gotong royong sama². Tiap² minggu balik kampung, haramkan porno dan handfon mesti tak ber’security’.
Dalam masa berbulan² jugak saya tabah ajar dia hari² sebab dia dibesarkan dengan family yang kurang didikan agama jadi saya terfikir dengan cara ni je saya boleh bantu keluarga saya. Bila dah terbiasa dengan solat, surau, ceramah, berjemaah, dosa pelan² dia tinggal.
Alhamdulillah saya ucap syukur pada Allah swt. Mula² terpaksa, lama² terbiasa. Dia lah suami dia lah sahabat yang saya sangat² banggakan sekarang. Suami berniaga, jadi dia akan jaga anak dan saya pulak kerja. Saya balik kerja jer dia dah siapkan makanan. Rajin masak, basuh baju. Uruskan rumah tangga, kerja tu saya buat sama².
Saya pulak longgarkan baju, buang seluar jean ketat. labuhkan tudung, berjinak² dengan niqab. asuh anak, ajar anak dan suami mengaji. Kadang² bagi tarbiyah sentap pada dia sekali sekala, lama² dosa tu dengan sendirinya kita lupa.
Dua hari lepas saya cakap pada suami suruh cari isteri baru. Saya teringin nak bermadu, nak merasa payung emas nanti kat syurga. Niat dalam hati tu memang datang dengan sendiri sebab saya tahu suami dah tak macam dulu. Dia mampu bimbing anak dan isteri. Tapi suami tak nak katanya boleh sembur payung kat dapur warna emas. hehe.. Mungkin malu dengan dosa dia pernah buat dulu (laki mana tak nak bermadu kan)
Dear abang, kalau baca luahan hati sayang. ketahuilah, sayang dah maafkan abang. Abang carik duit bebanyak, sayang cari wife sorang untuk abang naa. Untuk isteri kat luar sana yang diuji seperti saya, La tahzan innallaha ma’ana. Gali ilmu akhirat, ajar suami, kita dapat pahala. Nanti kita boleh pilih mana² pintu syurga yang kita nak. tu janji Allah.
Sumber:-KRT

0 comment... add one now