Atuk'S Best Friend, Hanya Mereka Yang Rapat Dengan Atuk Sahaja Faham

Dialah orang yang memberi kamu semangat dan mempengaruhi kebanyakkan keputusan yang kamu buat di dunia ini. Seseorang yang akan simpankan makanan kegemaran mu di saat anda melawatnya.

Samaada dia ada bersama kamu atau ianya merupakan memori indah dalam hidup kamu, jika kamu punyai datuk yang kamu anggap seorang yang terdekat dalam hidup kamu, ini sebab yang harus kamu bangga kerana menjadi rakan baik atukmu.

1. Dia adalah role model anda
Kita mungkin sahaja bertengkar dengan ibu bapa, tak setuju dengan pandangan ibu ataupun bapa. Namun atuklah pendamai antara kita. Berapa kerap kita atuk menasihati kita supaya sabar. Tanpa ibu bapa siapalah kita.... bukan?

2. Dia pencerita terhebat

Bukan semua akan hargai cerita lalu anda tetapi berbanggalah jika boleh dengar pengalaman emasnya semasa muda.

3. Dia yang ajar kamu sesuatu yang baru
Itu adalah benar. Mungkin sahaja kamu pandang rendah pada mereka warga tua namun pengalaman hidupnya tak harus kamu rendahkan kerana mereka makan garam dahulu berbanding kamu.

4. Dia pemberi nasihat terhebat
Masalah di tempat kerja? Cinta? Bergaduh dengan ibu atau ayah? Ternyata dia merupakan tempat kamu luahkan isi hati. Dan dia juga tempat rujukan kamu meminta segala nasihat kerana mungkin dia penah melakukan kesilapan dalam hidup dan tak mahu kamu ulangi kesilapan dirinya.
loading...

0 comment... add one now