Masya Allah, Inilah Sungai Kristal Paling Jernih Di Dunia Ciptaan Allah Yang Dijaga Sebaiknya

Ini di namakan bukti kekuasaan Yang Maha Esa, Maha mencipta sekian alam. Ini adalahSungai Verzasca yang terletak di Switzerland ini dikenali kerana kejernihan airnya yang mengalir dari gunung-ganang yang terletak di Pizzo Barone ke Tasik Maggiore. 

Air sungai ini sangat jernih, sehinggakan pada kedalaman 10 meter di dasar sungai, anda masih dapat melihat dengan jelas jambatan yang merentangi sungai ini. Masyallah! Kagum dengan keindahaan alam ciptaan Allah ini

Berlokasi di Swiss, Sungai Verzasca yang memiliki panjang 30 kilometer ini telah terkenal di serata dunia hingga ke mulut-mulut pelancong dari Malaysia. Perairan yang jernih dan panorama bawah air yang menakjubkan dapat memanjakan mata setiap pelawat, baik yang menyelam mahupun yang hanya menikmati dari atas jambatan.

Claudio Gazzaroli, seorang fotografi 38 tahun, yang telah mengunjungi sungai menakjubkan ini berhasil menemukan sebuah jembatan melengkung yang dikenal dengan sebutan Roman Bridge. 

Pada awalnya, Claudio hanya mengambil gambar dari atas sungai, sama seperti yang dilakukan oleh semua pelawat. Tetapi kemudian, dia memutuskan untuk melompat ke dalam air dengan kameranya untuk menangkap perspektif baru di kawasan pelancongan terkenal tersebut.


 "Saya ingin menunjukkan keindahan tempat ini dengan cara baru. Kejernihan air sungai ini sangat menakjubkan. Saya suka tempat ini dan telah mengunjunginya sekitar dua ratus kali," aku Claudio, seperti dilsiarkan di Oddycental.



Jika dilihat dari bawah, sungai ini sepintas memiliki kilauan kristal yang menyilaukan. Kilatan cahaya itu berasal dari sinar matahari yang menembus kejernihan air Sungai Verzasca. Sungguh menakjubkan! Jom nikmati keindahan Sungai Verzasca di video ini!
loading...

Comments

Popular posts from this blog

Berapa Lama Daging Atau Ayam Boleh Digunakan Selepas Dinyahbeku Tanpa Menghilangkan Zatnya?

Wanita WAJIB Tahu..Tanda Kanser Rahim Bila Keputihan Berwarna Coklat , Bercampur Darah!!

Tip Membeli Tayar Supaya Tidak Tertipu Dan Membahayakan Nyawa Anda