Inilah 6 Cara Mudah Menyingkirkan Tenaga Negatif Dari Rumah Anda, No. 1 Ni Paling Mudah !!

Rumah kita merupakan tempat suci yang perlu diisi dengan tenaga positif. Namun, tenaga negatif merupakan masalah besar bagi kebanyakan rumah di dunia, dan ini tidak mudah untuk dihilangkan.

tenaga negatif menjadi punca banyak hal buruk bagi kehidupan di rumah anda. tenaga negatif dapat menimbulkan suasana tidak selesa di dalam rumah anda, mudah berlaku pertengkaran, bahkan dapat menimbulkan ketidakharmonian di dalam rumah tangga anda.

Jika rumah anda terasa suram, ini saatnya untuk menghalau getaran negatif atau kesedihan yang dapat memberikan kesan dramatik pada suasana hati anda. Percayalah, anda pasti ingin mencuba apa sahaja teknik untuk membersihkan tenaga negatif dari rumah anda.

Tetapi jangan khuatir, untungnya kami memiliki teknik yang menarik yang akan membantu menghilangkan tenaga negatif dari rumah anda selamanya. Berikut teknik yang dapat anda boleh terapkan.

Bahan-bahan yang perlu anda siapkan untuk teknik ini antara lain, garam, gelas kaca, cuka dan air. Yang harus anda lakukan adalah, masukkan satu sudu besar garam, setengah gelas air, dan 1/4 gelas cuka ke dalam gelas, kemudian letakkan di depan ruangan yang sering anda gunakan untuk menghabiskan waktu, lalu biarkan selama 24 jam.

Periksa tingkat garam di keesokan harinya, jika isi gelas naik ke atas, ulangi prosedur ini sampai garam berhenti naik. Ingat, bersihkan gelas terlebih dahulu sebelum menggunakannya lagi, atau gunakan gelas baru untuk hari-hari berikutnya. Satu lagi yang boleh anda cuba ialah letakkan gelas di sudut ruangan, sehingga dapat menyerap tenaga negatif secara efektif.

Selain dari teknik menggunakan garam kami juga ingin berkongsikan teknik-teknik mudah bagi memastikan tenaga positif berlegar baik di dalam rumah anda:

2. Mengalirkan udara segar

Tahap pertama untuk menghilangkan udara negatif dari rumah Anda adalah dengan membuka seluruh jendela. Biarkan udara masuk ke dalam rumah, meskipun cuaca cukup panas dan anda harus mematikan pendingin udara.

"Udara segar adalah segalanya. Saat anda membuka jendela, keluarkan juga bantal dan selimut agar dapat udara segar," ujar ahli kesihatan dan kebahagiaan dari Growth Coach, Silvia Chritmann.

3. Memasang wap wangi

Harumnya asap dari wap wangi, khususnya yang beraroma aromaterapi telah lama menjadi praktikal spiritual dan meditasi.

Christmann mengatakan, wap wangi akan membantu meningkatkan energi. Selain itu, rumah juga terasa tenang dan tenteram. Pilih yang beraroma segar, seperti lemon atau lavender.

4. Singkirkan barang rosak

Meskipun anda sudah lama ingin memperbaiki kerusi duduk, tetapi jika kerosakannya sudah parah, lebih baik anda menyingkirkan benda ini dari rumah.

"Barang-barang rosak membawa tenaga negatif ke rumah anda dan akan terjebak di dalam rumah," kata ahli Feng Shui, Anjie Cho.

5. Hindari Rumah Bersepah

Kenyataannya, anda akan merasa sangat baik setelah membersihkan dan mengatur meja.

"Objek mempertahankan banyak energi dan secara fizik, mental, emosional, dan spiritual menghalanh 'jalan' kita ke depan," kata Maureen Calamia, konsultan Feng Shui.

Selain itu, rumah yang bersepah juga membuat anda merasa lelah dan stress.

6. Cat dinding kuning

Warna memainkan peran penting dalam rumah anda. Menurut pakar dekorasi rumah Ana Zuravliova, kuning meneutralkan tenaga buruk.

"Dari sudut pandang pakar dekorasi ini, warna ini juga akan membuat ruangan anda terlihat lebih besar dan menambahkan nada hangat untuk setiap ruangan," katanya.
loading...

0 comment... add one now