Maklumat Sulit NASA Terbongkar..Temui Satu Tanda Kiamat Di Sungai Eufrat Yang MENGGERUNKAN !!!

Maklumat Sulit NASA Terbongkar..Temui Satu Tanda Kiamat Di Sungai Eufrat Yang MENGGERUNKAN !!! | Sungai Eufrat, sungai terpanjang di asia bagian barat yang bermata air di Anatolia Turki dan bermuara di Teluk Persia ini mengalami proses mengering. Sungai sepanjang 2,781 meter itu menjadi perhatian khusus NASA.

Sungai Eufrat. Sungai terpanjang yang berada di kawasan Asia bahagian Barat ini bermata air di Anatolia Turki dan bermuara di Teluk Persia ini mengalami proses mengering dengan cepat.
Sungai dengan panjang 2.781 meter itu kini menjadi perhatian khusus oleh NASA. Setelah dilakukan penelitian oleh beberapa ilmuwan terkemuka dari NASA, Mereka menemui fakta penting, Bahawa sejak tahun 2003 hingga 2010, debit air sepanjang sungai Tigris dan Eufrat mulai Turki, Syiria, Irak hingga Iran telah kehilangan sekitar 144 juta kilometer kubik. Debit itu terus berkurangan dalam jumlah yang sangat besar pada 2010 hingga 2015.
Sementara itu, penduduk sejumlah negara yang dilintasi Sungai Eufrat telah mulai membicarakan tentang harta karun yang ada dalam sungai bersejarah itu.
Data ilmiah yang disajikan oleh NASA dan fenomena masyarakat yang diliputi Sungai Eufrat ini mengingatkan kita pada hadith Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam tentang tanda hari kiamat.
Sungguh, tanda itu telah tampak satu demi satu, yang ertinya, Sabda Rasulullah SAW 1500 tahun silam yang menerangkan tentang tanda tanda kiamat terbukti benar. Dan memang tidak ada satu pun hadith shahih yang disabdakan Rasulullah kecuali pasti benar berlaku.
لاَ تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى يَحْسِرَ الْفُرَاتُ عَنْ جَبَلٍ مِنْ ذَهَبٍ يَقْتَتِلُ النَّاسُ عَلَيْهِ فَيُقْتَلُ مِنْ كُلِّ مِائَةٍ تِسْعَةٌ وَتِسْعُونَ وَيَقُولُ كُلُّ رَجُلٍ مِنْهُمْ لَعَلِّى أَكُونُ أَنَا الَّذِى أَنْجُو
“Hari kiamat tidak akan terjadi sampai sungai Eufrat (mengering lalu) menyingkapkan gunung emas. Orang-orang saling membunuh untuk memperebutkannya. Terbunuhlah pada setiap 100 orang itu 99 orang, namun masing-masing dari mereka berkata, ‘Barangkali aku yang menjadi orang yang selamat itu’” (HR. Muslim)
Dalam sebuah penelitian, The Inventory of Conflict and Environmental melaporkan, projek pengembangan Anatolia wilayah selatan (GAP) merupakan salah satu projek paling ambisius di dunia di abad ini. Projek ini memanfaatkan air sungai Eufrat dan Tigris diguna mengairi 1.7 juta hektar tanah dengan membangunkan 22 buah dam dan 19 PLTA. Projek GAP menjadi salah satu faktor mengeringnya sungai Eufrat kerana menyedut banyak sekali debit air dari sana.
Kredit : KabarMakkah
loading...

Comments

Popular posts from this blog

Berapa Lama Daging Atau Ayam Boleh Digunakan Selepas Dinyahbeku Tanpa Menghilangkan Zatnya?

Wanita WAJIB Tahu..Tanda Kanser Rahim Bila Keputihan Berwarna Coklat , Bercampur Darah!!

Tip Membeli Tayar Supaya Tidak Tertipu Dan Membahayakan Nyawa Anda