Suami Isteri BERTENGKAR Di Sebuah Pasaraya. Seorang Pakcik TEGUR Si Suami Dan Ini Yang TERJADI !!!

Berapa ramaikah lelaki yang akan tersenyum dan bergegas bila si isteri ajak teman pergi shopping? Tidak ramai dan ada yang kalau boleh nak bagi 1001 alasan untuk mengelak dari "membuang masa" menemani isteri ke pasaraya. Walhal kadang tu si isteri nak membeli barang-barang keperluan rumah dan pakaian suami dan anak-anak.

Suami Isteri BERTENGKAR Di Sebuah Pasaraya. Seorang Pakcik TEGUR Si Suami Dan Ini Yang TERJADI !!!

Kami ingin kongsikan cerita benar yang mungkin boleh menjentik hati seorang lelaki betapa pentingnya peluang menghabiskan masa yang ada bersama isteri tersayang. Jom baca :)

Di sebuah pasaraya seorang suami bertengkar dengan isterinya dan menyuruh isterinya pergi masuk ke dalam pasaraya sementara dia duduk di bangku tidak ikut sama…ia diperhatikan oleh seorang pakcik yang dalam umur 60’an. Pakcik itu menghampiri suami tadi sambil bertanya “Apa masalah ni nak marah-marah pada isteri, maaf pakcik bertanya”.

“Takde apa pakcik. Isteri saya ni ajak masuk dalam pasaraya ikut dia cari – cari barang. Saya malas la pakcik letih dan bosan la dengan perangai orang pompuan ni”.

 Pakcik tu tersenyum sambil berkata: ” Nak pakcik dulu dengan isteri pakcik pergi kemana – mana berdua. Tapi isteri pakcik baru 5 bulan meninggal. Kami lebih kurang sebaya. Kami guru. Bila bersara kami ke Mekah bersama.

Kami tinggal berdua di rumah sebab anak – anak kami 6 orang semua dah kahwin tinggal di rumah masing – masing. Isteri pakcik malangnya mengidap kencing manis dan darah tinggi. Tiap – tiap hari kena makan ubat. Dia selalu tak berapa cergas dan pakcik la yang menjaganya.

Kini dia telah tiada pakcik terasa amat keseorangan. Siang pakcik rasa terlalu panjang dan malam terlalu sunyi. Tiap – tiap satu benda kepunyaan arwah mengingatkan pakcik padanya. Sebak dan sedih melihat ubat – ubat yang masih belum dimakannya.

Ada nombor handphone dia tapi pakcik tau dia tidak akan jawab panggilan pakcik dan message whatsapp kepadanya pun dia takkan baca… dulu pakcik tidur dikatil disebelah bahagian sebab dia ada disebelah… tapi sekarang pakcik tidur sorang – sorang di tengah – tengah katil… bila ke dapur sekarang pakcik sorang – sorang buat sarapan tiada dia lagi menyediakannya… tiada lagi kami ke surau bersama… bayangkan nak..kami punyai sorang satu kereta,  skrg kereta dia kaku tak bergerak cuma sesekali pakcik pandu..

Oleh itu nak sementara isteri anak masih ada hargai la dia dan sayangi la dia…kita hidup sementara di dunia ini…pakcik hari2 ke pusaranya dan pakcik selalu berkata di pusaranya….”kau pegi la dulu abg akan ikut kemudian…” Maaf pakcik balik dulu” Si suami terpegun terus bangun masuk ke pasaraya mencari isterinya.

Comments

Popular posts from this blog

Berapa Lama Daging Atau Ayam Boleh Digunakan Selepas Dinyahbeku Tanpa Menghilangkan Zatnya?

Wanita WAJIB Tahu..Tanda Kanser Rahim Bila Keputihan Berwarna Coklat , Bercampur Darah!!

Tip Membeli Tayar Supaya Tidak Tertipu Dan Membahayakan Nyawa Anda