Hanya Makan Buah Ini, Anda Boleh Mengucapkan Selamat Tinggal Kepada Masalah Kolesterol Dalam Saluran Darah!

Gaya hidup sekarang ini sangat mudah menyebabkan seseorang menderita kolesterol tinggi dalam saluran darahnya. 
Hanya Makan Buah Ini, Anda Boleh Mengucapkan Selamat Tinggal Kepada Masalah Kolesterol Dalam Saluran Darah!

Seperti kita ketahui, kolesterol tinggi dalam darah akan menyebabkan berbagai jenis penyakit MAUT dan BERBAHAYA. Misalnya penyakit jantung, stroke, darah tinggi dan penyakit berbahaya lainnya.

Penyebab Kolesterol Tinggi

Ada banyak faktor yang menjadi penyebab kolesterol tinggi dalam tubuh seseorang, beberapa diantara adalah sebagai berikut:
  • Orang yang mempunyai kebiasaan merokok.
  • Sering makan makanan yang banyak mengandungi lemak.
  • Kebiasaan minum minuman yang mengandungi alkohol.
  • Kurangnya aktiviti fizikal


Makanan Penyebab Kolesterol Tinggi

Beberapa jenis makanan yang banyak mengandungi lemak menyebabkan seseorang mengalami kolesterol tinggi. Terutama bila dimakan terlalu kerap, makanan berikut ini juga boleh menyebabkan kolesterol tinggi:
  • Makanan yang banyak mengandung santan.
  • Daging, termasuk daging ayam, kambing, lembu dan sejenisnya.
  • Otak lembu
  • Kulit ayam, daging dengan kulitnya.
  • Sea food seperti udang, kerang, ketam.
  • Telur burung puyuh.

Selain penyebab diatas ada beberapa faktor lainnya, dimana seseorang lebih berisiko terkena kolesterol tinggi dalam darahnya.

Misalnya pada orang keturunan daerah Bangladesh, India, Sri lanka, atau Pakistan. Juga pada orang usia lanjut, semakin tua seseorang semakin berisiko mengalami kolesterol tinggi. Kemudian juga riwayat keluarga, yang pernah mengidap penyakit atau yang berkaitan dengan kolesterol tinggi.

Labu Sebagai Ubat Semulajadi Melawan Kolesterol

Ubat kolesterol tinggi semulajadi yang cukup mudah untuk didapati dimana saja, iaitu labu siam. Labu siam merupakan sayuran yang sangat popular di Malaysia, biasa dijadikan sebagai sayuran utama dan sayur lemak atau berbagai hidangan sayuran tradisional lainnya.

Tekstur labu yang empuk setelah direbus membuat sayuran ini cukup disukai oleh anak-anak, selain sayur lemak, labu siam boleh ditumis atau cukup dikukus untuk kemudian dijadikan sebagai cicahan bersama sambal.

Menurunkan kolesterol darah dengan labu siam, anda boleh lakukan dengan cara memotong-motong 100gram labu siam dan tambah sedikit air. Kemudian menghaluskannya dengan blender hingga menjadi jus labu siam yang lazat, nikmati jus labu siam 15-20 minit sebelum sarapan pagi.

Anda perlu mengambil ini setiap minggu untuk tempoh satu bulan. Anda perlu membuat analisis sebelum dan selepas rawatan. Ini adalah minuman semulajadi yang tiada kesan sampingan kerana ianya hanya air dan Labu. Labu membersih arteri dan membuang kolesterol LDL daripada arteri melalui air kencing.
loading...

0 comment... add one now