Jangan Abaikan Khasiat Air Kelapa Muda dan Serai Yang Mampu Merawat 5 Penyakit Kronik Ini. Kongsikan Supaya Ramai Tahu...

Dalam dunia moden sekarang dengan kehadiran pelbagai menu makanan yang lazat ramai yang tidak menitik berat kan diet pemakanan yang betul. Kebanyakkan penyakit yang datang secara tiba-tiba sebenarnya ialah kesan jangka masa panjang jika kita tidak menjaga pemakanan harian kita. 

Penyakit! Rasanya tidak ada seorang pun yang menginginkan penyakit datang menyerang tubuhnya. Namun mereka cuma mengatakan tidak ingin, tanpa ingin ambil tahu hal perkara yang perlu dijauhi supaya penyakit tidak menyerang. Umumnya dari kebiasaan rutin aktiviti yang tidak sihat dan pola makan yang tidak baik membuat seseorang diserang penyakit.

Bahkan tidak cuma penyakit biasa, kerapkali orang diserang oleh penyakit yang memudahkan nyawa mereka seperti penyakit jantung, diabetes, kencing manis serta darah tinggi. Penyakit ini memang sangat banyak dihadapi oleh masyarakat kita tidak mengira umur dan jantina. Bila dilenggahkan rawatan bagi penyakit ini akan semakin parah dan boleh menyebabkan kematian.


Namun kita hidup didunia ini sudah ada aturan serta semua sesuatunya telah disiapkan oleh Allah. Begitu juga dengan penyakit, tentu ada ubat untuk mengubati. Untuk anda yang menderita penyakit jantung, diabetes, kencing manis dan darah tinggi, boleh gunakan kelapa muda serta serai untuk menyembuhkannya.

Bagaimana caranya? Tidak begitu susah dan anda dapat melakukannya dengan mudah dan cepat. Ini dia cara membuatnya:
  1. Sediakan satu kelapa muda
  2. Tiga batang serai
  3. Tujuh biji halba
Cara membuatnya begitu mudah, masukkan tiga batang serai yang telah diketuk tadi ke dalam air kelapa dan kemudian masukkan tujuh biji halba (cari di kedai ubat atau kedai biasa pun ada jual) tadi kedalam kelapa muda dan panaskan. Sesudah itu minumlah ramuan itu, ambil dua kali dalam sehari selama dua minggu.

Rasakan perubahan serta khasiatnya untuk badan anda, penyakit jantung, diabetes, kencing manis serta darah tinggi anda akan hilang secara perlahan. Tidak ada penyakit yang tidak dapat disembuhkan bila kita ingin berusaha. Kerana Allah telah menciptakan ubat untuk orang-orang yang berpenyakit.

Bila semua cara telah anda lakukan namun penyakit tidak kunjung pulih bermakna itu telah ketentuan Allah. Serta cara nya anda harus memohon ampun kepadanya. Semoga bermanfaat, Kongsikan kepada rakan-rakan dan keluarga anda.
loading...

Comments

Popular posts from this blog

Berapa Lama Daging Atau Ayam Boleh Digunakan Selepas Dinyahbeku Tanpa Menghilangkan Zatnya?

Wanita WAJIB Tahu..Tanda Kanser Rahim Bila Keputihan Berwarna Coklat , Bercampur Darah!!

Tip Membeli Tayar Supaya Tidak Tertipu Dan Membahayakan Nyawa Anda