Inilah 4 Langkah MUDAH Untuk Atasi Masalah Sinki TERSUMBAT Yang Ramai TAK TAHU !!!

loading...

Inilah 4 Langkah MUDAH Untuk Atasi Masalah Sinki TERSUMBAT Yang Ramai TAK TAHU !!! | Masalah yang sering di hadapi di rumah ialah sinki tersumbat. pelbagai cara yang digunakan untuk mengatasinya namun ia tetap berulang. disini kami kongsikan tips untuk mengatasinya yang sangat mudah.
  1. Ni la rahsia abam, abam guna soda. Kedai hadware ade jual dik, tanya jelah tokey kedai tu. Biasanya soda ni tak display. Jangan tanya abam kenapa, abam pun tak tau. Ada orang cakap guna soda bikarbonat yang buat masak tu pn boleh. Tapi tak sekuat soda ni la. Kalau soda tu kuat abis melelas perut kau dik, tak gitu?
1
Ni bentuknya soda tu, keping². Jangan kau pegang dengan tangan pulak, melelas tangan kau abam tak tanggungjawab dik. Ikut pandai kau la..2
3

2. Pastu kau masak air. Abam guna bekas paling besar abam ada. Lagi besar lagi banyak air, bermakna lagi banyak dia boleh cuci paip kau yang tersumbat tu.
4
3. Pastu kau letak soda macam ni ha. Tunggu air menggelegak untuk step seterusnya.
5
4. Ha, dah menggelegak pun air abam. Apa lagi, tutup api dan tuang dalam singki kau tu tanpa belas kasihan.
6
5. Tak sempat tunjuk macam mana soda tu bertindakbalas. Mana sempat dik, abam tuang pastu abam jugak nak shoot. Akak kau sedap je makan nasik.. kalau kau buat sendiri nanti tengok sendiri la ye..
Ok, dah selesai air turun semua kau pasang lagi air camni. Bagi kekotoran dalam saluran tu semua jalan. Suka² lepak dalam saluran buat apa, hangin je abam dik.. dah siap ni senyum je hakak kau. Yelah jimat tak payah panggil orang.. ok, tu je. Kim salam kat ayah kau ye dik, bagitau abam ucap slamat ari raye.. ✌
Kredit:- Mat Isa

0 comment... add one now